Ronddwalen door Kunming en The Stone Forest

19 november 2008 - Kunming, China

De laatste dagen hebben we weer veel rondgezworven door de stad. Maandag moesten we naar het vietnamese consulaat om ons visum te fixen. We vertrokken te voet van het hostel en na een tijdje wandelen beseften we dat er iets niet klopte... We kwamen uiteindelijk weer uit aan ons beginpunt, bleek dat we helemaal de verkeerde richting waren uitgelopen :d! Snel sprongen we dan maar in een taxi om nog in de voormiddag ons visum te kunnen aanvragen. Nadat ook de taxichauffeur de foute richting uitreed dropte hij ons uiteindelijk toch op de juiste plek. Hier moesten we ook goed zoeken, gelukkig waren er weer veel hulpchinezen die ons het juiste hotel inwezen waar we het consulaat op de 5e verdieping vonden.
1 papiertje invullen en het was gefixt, vandaag kunnen we ons visum al gaan afhalen.
We taffelden wa verder rond door de stad en vonden zo alles wat we nog aan het zoeken waren. Bij de fotograafchinees liet Julie wat pasfotos maken. Bij de honingchinees kon je uit grote bidons de honing kiezen die je wou, vervolgens vulden ze dan een potje.
De tiret van Julie haar heuptasje was kapot, daarvoor moesten we bij de tiretmaakchinees zijn. Die vrouw verving de rits binnen het kwartier voor een euro! We passeerden ook langs de kippenslachtchinezen, blijkbaar een vrouwenberoep hier. De kop van de kip werd achterover gebogen en vervolgens werd de nek overgesneden. Stuiptrekkend bloedde de kip leeg in een kommetje waarna ze in een soort ton werd gesmeten.
Na het avondeten had Julie enorm veel zin in een ijsje, jammer genoeg was de ijs in het hostel op en gingen we op zoek naar een ijsje in een grote supermarkt. Hier vond Julie een mooie pot oreoijs, enthousiast keerden we terug naar het hostel. Half kwijlend zat Julie klaar om een flinke schep ijs te nemen waarop ik ineens merkte dat er al een aantal scheppen ijs uit de pot waren verdwenen! Zo snel en stiekem kon Julie toch niet al van het ijs hebben gegeten? Bleek dus dat er al iemand in de supermarkt uit de pot had gegeten, bovendien was het ijs ook helemaal gekristaliseerd door al eens gesmolten te zijn geweest. Geen ijsje dus voor julie en teleurgesteld kroop ze in bed...

Gisteren zijn we naar het Stone Forest in Shilin op dagtrip gegaan. We vertrokken mooi optijd uit het hostel maar slaagden er alweer in om de bus in de verkeerde richting te nemen. Na 1.5u op de stadsbus te blijven zitten kwamen we aan het busstation aan. Hier moesten we even zoeken waar we een ticketje moesten kopen, uiteindelijk hadden we er eentje voor de bus van 12.30. Gelukkig was het de bus met de juiste bestemming, tegen 14u konden we het Stone Forest betreden. Het was daar wel een erg toeristische bedoening, alles was overaangelegd tot het punt dat het eerder een pretpark leek. Ook de overvloed aan Chinese toeristen draagde eraan bij dat we ons niet in een natuurpark waanden. Gelukkig vonden we wat `off road` aangelegde wandelpaden waar geen enkele toerist te vinden was. Hier konden we rustig tussen de indrukwekkende rotsformaties wandelen en genieten van de vaak paradijselijke omgeving.
We vonden ook grellige spinnen met zwart/oranje/rood en gele kleuren, in het begin was dat allemaal wel cool tot dat we echt reusachtige spinnenwebben tegenkwamen die over het wandelpad hingen. Hiervan kregen we alletwee toch de rillingen en namen een klein spurtje onder de webben door.
Na een serieuze wandeling kwamen we uiteindelijk terug aan aan de ingang van het park.
Terug in het hostel waren we op ons eten aan het wachten toen Anna en Dan plotseling binnen wandelden!! (het engelse koppel waarmee we vanaf Okhlon island tot en met de 13 daagse tour in mongolie optrokken) Het werd een erg fijn weerzien, het leek alsof we nooit afscheid hadden genomen! We hebben afgesproken in Yanshuo op het einde van de week om samen Dan`s 30e verjaardag te vieren. We gaan nu ook wss samen door Vietnam reizen! jeeeeej
Vandaag is het aan het regenen in Kunming, beetje jammer voor onze laatste dag hier. Het wordt dus een dagje film kijken, wat op zich zeker niet slecht is! Straks kunnen we ook ons visum gaan afhalen ( we weten nu welke richting we uitmoeten). Morgen gaan we naar Dali voor een dag of mss 2....

Bedankt trouwens allemaal voor jullie belangstelling in onze blog, per bericht hebben we zo een 100-120 bezoekers!

1. marianne:
    19 november 2008
    indrukwekkend stone forest! Al die chinezen zijn wel erg behulpzaam. Veel plezier op het verjaardagsfeestje van Dan.
    Groetjes en tot het volgende verhaal
    Marianne en Eddy
  2. hans:
    19 november 2008
    wat een avonturen. altijd leuk om die te lezen. wat gaan julie belgie klein en saai vinden als jullie terug zijn.

X
    Hansje
  3. LIEVEN:
    19 november 2008
    ZEG , GE HEBT TOCH ZO'N SCHOON SPINNEKE MEEGEBRACHT ?
  4. houvenaeghel Caroline:
    20 november 2008
    Hallo Julietje,
    Een vriendin van mij zit momenteel in "Thailand" voor een jaar en zij werkt er in een heel leuk resortje dat blijkbaar nog doenbaar is van prijs. Je kan alles bekijken (foto's en prijzen op volgende site)www.papillon-kohlanta.com. Je bent er alvast van harte welkom.
    Haar naam is Kristel Diels. Als je er naartoe gaat, doe ze de groetjes van mij.
    Veel plezier nog
    x caro
  5. jeroen truyens:
    20 november 2008
    kunnen jullie geen kluschinees opsturen naar belgie? ik heb hier nog wel een paar jobkes voor hem
  6. Betty Verhoeven:
    21 november 2008
    Tof dat jullie je zo amuseren. Blijkbaar is het wel de moeite waard, jullie tocht. We hebben onze Joeri ook juist naar de luchthaven gebracht voor zijn 2daagse naar Nice! Hij gaat daar blijkbaar de chique mijnheer uithangen (golfclub -nieuwe kleren!!!) Vele groetjes vanuit het Kriekhof van Lint.
  7. Petra:
    26 november 2008
    Hey,

ik heb weer vele mooie foto´s gezien en leuke verhalen gelezen.
    Zo te zien is alles ok en amuseren jullie je goed.
    Jullie zijn nu in China, is dat jullie eindstop of gaat de reis nog verder???
    In ieder geval nog veel plezier en geniet ervan.

Groetjes XXX

Petra.