belgie nederland duitsland polen witruslnd rusland

12 september 2008 - Sint-Petersburg, Rusland

Dag allemaal!!
Na een lange treinrit zijn we goed en wel aangekomen in Sint-Petersburg!
Vanaf Berlijn hadden we een riante treincoupe tot onze beschikking (zie fotos) waar we samen met annemiek 2 dagen doorbrachten.
Alles was meteen erg russisch, tapijt overal, russisch treinpersoneel dat geen woord engels spreekt en vooral veel norse russische gezichten!!
In Polen en witrusland was er niks bijzonders te zien... alle in wit rusland had ge nog wel van die kleurrijk beschilderde houten huisjes.
Onze eerste paspoortcontrole was ook aan de grens met wit rusland, gezellig zo om 4u smorgends!! Maar dat was dan ook niet zo erg toen we al snel een lachende wit russische douanier over de vloer kregen.
In wit rusland moesten we ergens 2u wachten, ver durfden we anders niet gaan lopen van de trein omdat we nooit 100% zeker waren van wanneer die juist ging vertrekken... Het was er in ieder geval al goe koud!
Vandemrgend zijn we dan aangekomen om 6.30u in sint-petersburg. Nadat we de metro hadden genomen en een stuk hadden gelopen vonden we ons hostel Sabrina, waar we meteen terug in slaap vielen tot smiddags!
In de namiddag zijn we dan sint-petersburg gaan verkennen, een super mooie stad en erg proper!! We zijn dan  binnen geweest in de churck of the saviour on spilled blood, waar alle muren pilaren en koepels zijn bedekt met een indrukwekkend mozaiiek. Echt de moeite!
We gaan hier nog een paar daagjes blijven, er is hier dan ook het een en ander te zien!!
tot de volgende
xx

1. LIEVEN:
    12 september 2008
    Echte salontoeristen , zoals jullie reizen !! en als Sint Petersburg er verder zo uitziet als de eerste fotoos , dan kunnen jullie die enkele dagen wel ruim interpreteren ... maak ons jaloers met uw fotoos !!
  2. kris en rob:
    13 september 2008
    amaai, dat ziet er tot hiertoe al zeer goed uit!
    Zet ook eens wat mensen bij op de foto aub.
    kwestie van blije of norse autochtonen te kunnen plaatsen in de context van jullie foto's.
    XX