Wij zijn gelukzakken!!

13 september 2008 - Sint-Petersburg, Rusland

Vandaag was het bezoek het Hermitage-dag!
Het hermitage is een gigantisch paleis dat nu dienst doet als museum...
Ik denk dat het de eerste keer is dat een museum mij zo lang heeft kunnen binnen houden!
We liepen er met twee ook heel de tijd rond met een open mond van verbazing... De ene zaal overtrof de andere in schoonheid, ongelofelijk hoeveel rijkdom dat er in dat gebouw zit!
Elke zaal was anders dan de vorige, muren, plafonds, pilaren vol geschilderd, gouden luchters, gouden muren, pilaren uit edelsteen,... bedenk het, het was er!!
De collectie van het museum was ook de moeite maar na een paar uur rond te lopen verwaterd te aandacht toch wel. De Russen hebben volgens mij wel meer werken van Belgische schilders hangen dan Belgie in zijn bezit heeft, er was een hele zaal behangen met Rubensschilderijen.
Na 4u gingen we helemaal uitgeput en onder de indruk naar buiten, Sint-Petersburg is de mooiste stad ter wereld!! City-trippers allen daarheen!
Morgen nog een paleis op het programma, en waarschijnlijk gaan we met een paar naar het Zwanenmeer kijken. Maandag op dinsdag nacht nemen we de trein naar Moskou.

Voor wie ook andere fotos wil zien hier de blog van reisgenoot annemieke: mieka.reislogger.nl
x

1. LIEVEN:
    14 september 2008
    zeg , de volgende keer dat ge op reis gaat , ga ik mee om uw bagage te dragen . St.petersburg is de schoonste stad om te bezoeken ... wij zijn stikjaloers dat we er niet bij kunnen zijn !!!!
  2. hilde:
    Mij hebben ze daar ooit verteld dat ook de kelders vol zitten met kunstwerken. Hoe zijn ze daar toch allemaal aangeraakt hé.
    Veel plezier nog!
  3. Steph:
    15 september 2008
    Hey! Thank God for Google Translate! Now i can read your blog! or as it translates it:

He! Dank God voor Google Translate! Nu kan ik je blog lezen!

steph :)
  4. Petra:
    15 september 2008
    Hey,

ik ben blij dat jullie goed zijn aangekomen.
    Jullie zijn nu al een paar dagen onderweg en zo te zien amuseren jullie je goed!
    St. Petersburg is echt een mooie stad en blijkbaar hebben ze prachtige paleisen en knappe sailors!!!
    Nou, ik verheug mij al op de volgende prachtige foto's.
    Have a lot of fun!!!

Greetz XXX Petra.
  5. Leenke:
    Hé belg,

Zo te zien vermaak je je goed! En je staat zelfs nog steeds keurig op de foto. Je houdt je tong binnen enzo.. :D Veel plezier daar en lief zijn!

Groetjes Leenke
  6. Patsy en Michael:
    Hey Julie,

Hopelijk wordt het een onvergetelijke reis.. !
    De foto's zijn alvast de moeite!
    Zondag was het familiefeest voor ons Bonma haar 75 jaar! Het was heel goed weer en super gezellig.. Hebben efkes lekker kinds gaan doen op de Lintse Kermis hahaha..(botsautokes rijden) Echt, je had er moeten bij zijn.. Onze Joeri mist u al enorm hoor! (Hij zalt misschien ni graag hebben dak da hier zeg hihi..) Allee, ik zal u op deze manier een beetje blijven volgen en u op de hoogte houden van de laatste Lintse roddels, hé!
    Hou U goed daar en verzorg elkaar!
    Vele groetjes, Patsy xx
    Dikke kussen Elyne en Rune xx
  7. Moonen Danielle:
    liefste Karlientje,
    Kunt ge van die pilaren eens een steentje afpeuteren voor in mijne gouden ring ?Groetjes aan Poetin en veel plezier.