Moskou en den dode

17 september 2008 - Moskou, Rusland

Maandag op dinsdag nacht namen we de trein van st-petersburg naar Moskou. Deze keer lagen we in een open slaaptrein, op de smalste beddekes! Heel de nacht veel te warm maar op zich was het nog wel oke en goedkoop!
Ons hostel ligt vrijwel in het centrum van moskou, echt een gigantische stad waar eigenlijk niks te zien is buiten het Kremlin...
Vandaag zijn we dan naar het Kremlin geweest samen met een amerikaans meisje die ook in hetzelfde hostel logeert. Het rode plein is best wel indrukwekkend met de kitscherige st-basil cathedraal dat lijkt op een snoeptaart en de gigantische muren ernaast van het Kremlin zelf.
Op het rode plein is ook Lenins tombe, daar konden we gratis naar zijn lijk gaan kijken dus da hebben we dan ook gedaan... Niet zo leguber als het klinkt, hij is precies een wassen pop dat onder een lamp tentoongesteld wordt. In de tombe was de beveiliging enzo wel heel strikt waardoor er een vrij enge sfeer hing, gelukkig lag lenin niet rustig te ontbinden maar was hij netjes geplastificeerd.
In het Kremlin zelf waren er een hoop cathedraaltjes met gouden poftorentjes te zien... poftorens zijn we nu ondertussen ook al wel beugekeken dus op zich was het niet al te boeiend meer.
Daarna hebben we nog wat rondgelopen in Moskou, heel veel kitsch gezien, daar kunnen de russen wel wat van!
Voor de rest niet veel boeiends te vertellen... het is hier koud al van in st petersburg, onze jassen doen al goed dienst...
Tot de volgende keer maar weer!

1. LIEVEN:
    17 september 2008
    BERENMUTS KOPEN ? LEKKER WARM AAN DE OORTJES!!
  2. Leenke:
    18 september 2008
    Belg! Volgens mij is een serie foto's mij ontgaan en die heb ik nu dus net ff goed bekeken en zie ik t goed dat je een bril hebt? Je ziet er nu een stuk intelligenter uit! :D En meneer Lieven is ook weer aanwezig! Zal ik mn vriendjes en vriendinnetjes er ook weer even bij halen of moet dit prikbord netjes blijven?
  3. LIEVEN:
    18 september 2008
    WEL ? LEENKE ...BLIJ DAT GE ME OPMERKT !!! GEEN SPIJT DAT GE NIET MEE IN MOSKOU ZIT ?
  4. Caroline:
    19 september 2008
    Dag Julieke,

Hoe gaat het, klein zusje van mij?
    Met ons is alles goed.
    Lisa en Yuta doen het goed op school.
    Lisa mag binnenkort meedoen aande scholencross. Wie weet...een podiumplaatsje?
    Ze missen je hoor, hun tante Julie.
    Nog veel plezier ginder. We blijven het volgen.
  5. LIEVEN:
    21 september 2008
    2814 KM OP DE TREIN , OVERLEEFD ?
  6. karlien:
    21 september 2008
    we zijn goed en wel aangekomen en ontvangen in novosibirsk!
  7. Free:
    Julie,

Eindelijk ook je reisblog gevonden en ineens alees van top tot teen gelezen. Als "treinzotje" wens ik je nu alvast veel memorabele herinneringen toe tijdens je "expeditie" :-)

Je Petepoei